Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Σχέδιο μαθήματος για εκπαιδευτικούς

Η συγκεκριμένη υλικό, δημιουργήθηκε στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τη χρήση των Νέων Μέσων. Οι μαθητές καλούνται βάση διαθεματικού πλαισίου, να ερευνήσουν, να κατανοήσουν και να παράγουν δικό τους έργο μέσα στην ομάδα. Η δραστηριότητα εντάσσεται στο κεφάλαιο ‘’Ζώα υπό εξαφάνιση’’, στο μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος της Δ’ δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι των δραστηριοτήτων είναι:

• Να αναφέρουν τα βασικά χαρακτηριστικά των τριων ειδών (αρκούδα, λύκος, χελώνα)
• Να εντοπίζουν τις αιτίες απειλών τους (από τις ανθρώπινες δραστηριότητες)
• Να επιλέγουν τους κατάλληλους τρόπους προστασίας των ειδών
• Να πληροφορηθούν οι μαθητές για τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
• Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το πρόβλημα της εξαφάνισης που αντιμετωπίζουν διάφορα είδη ζώων.
• Να αναγνωρίσουν ως αιτία του προβλήματος τις ανθρώπινες δραστηριότητες και να προτείνουν διάφορα μέτρα προστασίας των απειλούμενων ζώων.
• Να αξιολογούν τη χρησιμότητα του κάθε ζώου ως στοιχείο του οικοσυστήματος.

Ειδικοί στόχοι:
• Να μάθουν να δουλεύουν με το διαδίκτυο (εξοικείωση)
• Να μάθουν να συλλέγουν, να επεξεργάζονται και αξιολογούν πληροφορίες
• Να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο
• Να μάθουν να δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά

Χρόνος:( 3-4 )Χ45’

Το συγκεκριμένο μάθημα μπορεί να ενταχθεί στην ευέλικτη ζώνη και να του δοθεί περισσότερος χρόνος. Η δραστηριότητα του web quest απαιτεί χρόνο οπότε ακόμα και αν κάποιος εκπαιδευτικός επιλέξει να διδάξει το μάθημα κανονικά στα πλαίσια του κεφαλαίου 12 της Μελέτης Περιβάλλοντος, θα πρέπει για την συγκεκριμένη δράση να δώσει στους μαθητές χρόνο από την ευέλικτη ζώνη ή από το μάθημα των υπολογιστών. Εάν το μάθημα δεν ενταχθεί στην εύελικτη ζώνη, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ασχοληθεί σε 2 διδακτικές ώρες με τις δραστηριότητες του blog και 1 ώρα για τη δραστηριότητα του web quest, όπου θα εξηγήσει στους μαθητές τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, ώστε να δουλέψουν τις υπόλοιπες ώρες αυτόνομα (δάσκαλος- βοηθός).

Υλικά και μέσα Διδασκαλίας:

• Απαραίτητη η πρόσβαση στο διαδίκτυο
• Το blog με θέμα ‘’Ζώα υπό εξαφάνιση’’
• Εικόνες και video
• Η δραστηριότητα του web quest

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου